6 Eylül 2010 Pazartesi

Sokağımızın Köşesindeki Italya


Evimizin yan sokağında aylardır süren bir mağaza inşaatı, üstünde yazan tek şey ise "Italy is Eataly". Nerdeyse her gün önünden geçiyordum, her gün merak ediyordum. Koskocaman, bir sokak genişliğinde, bir bloğun nerdeyse yarısını kaplıyor. Yeni bir Italyan restoranı mı yoksa nedir derken meraklarımın cevabını bir kaç hafta önce aldım. İçeride İtalyan ürünlerinin satılacağı 6 tane küçük restoranın olacağı bir büyük kocaman Italyan marketi açılıyor haberleri her yerde yayınlanmaya başladı. Evimizin yan sokağına açılacağına mı sevineyim, yepyeni Italyan yemekleriyle tanışacağıma mı heyecanlanayım, peynirler, doğru düzgün zeytinyağlar, makarnalar, gelatolar gözlerimin önünde üşüşürken, o gün geldi çattı. Bu hafta Salı günü aylardır hepimizin beklediği Eataly marketimiz açıldı, vatanına milletine hayırlı olsun, buraya da bol vergi getirsin :)

Merakla içerisini kenardan köşeden haftalardır görmeye çalışan bir meraklı turşucu olan ben de tabi ki hemen ilk gününden koşa koşa Eataly'ye gittim. Amanın o da nesi, sanki İtalya'dayım. İçeri de yok yok, bir tek girişte vize sorulmuyor, içeride Amerikalı kadar da İtalyan nerede olduğunuzu unutturuyor. İtalyan tatlılarının olduğu pastanesi, gelato köşesi, esspresso cafesi, İtalya'nın farklı bölgelerinden gelen birbirinden çeşitli peynir reyonları, (benim en favorim) ev yapımı makarnaların hemen orada yapılıp satıldığı bir bölüm, deniz mahsulleri, et, pizza vs.. mini restoranları, ünlü İtalyan ev eşyaları markalarının bulunduğu bir bölüm, meyva ve sebze pazarı, Unicredit banka atmsi (çok komik o bile unutulmamış), hatta ve hatta İtalya'ya gitmek isteyenlere hemen orada hizmet veren turizm firma standlarıyla dolu dopdolu bir küçük İtalyan pazarı Eataly. En çok hoşuma giden şeylerden biriyse her ürün reyonunun üstünde ürünlerin İtalya'nın hangi bölgesinden geldiğiyle ilgili bilgilerin bulunduğu panolar.

İçerisi, ilk haftası olduğundan mıdır, yoksa Italyan yemeği yemezsem çıldırıyorum durumundan mıdır akıbetinin önümüzdeki haftalarda belli olacağı akıl almaz bir deli kalabalıkla doluydu. Bunun üzerine ben de hemen az da olsa ilk alışverişlerimi elim boş çıkmamak için yapıp, bir sonraki gelişime kadar "Ciao" diyerek Eataly'den ayrıldım. Evimize gelen misafir turist turlarıma kesin ekleyeceğim, keyifli, şirin ve dopdolu bir İtalyan olan Eataly'i yolu New York'a düşen Italyan yemeği meraklılarına şiddetle tavsiye ediyorum.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder